سیاسی می شویم ... يك توطئه‌ بسيار مرموز و پيچيده !

انقلاب اسلامي ايران بسياري از تئوري‌هاي روشنفكرانه درباره‌ي نقش دين در انقلاب، مبارزات سياسي و اداره‌ي حكومت را با چالشي جدي مواجه كرد و پايه‌هاي حكومت‌هاي استكباري را متزلزل نمود.

دشمنان دين و بخصوص دشمنان اسلام همواره سعي در نابودي اين انقلاب و جلوگيري از نفوذ و گسترش تفكر اسلام شيعي و انقلابي به قلب‌هاي آزادي‌خواهان عالم داشته‌اند لذا از همان ابتدا با يك نوع كلافگي و سردرگمي و با استفاده از رسانه‌هاي تبليغي خود - كه روز به روز بر تعداد و تنوع آنها و نيز بر تنوع نوع مبارزاتشان افزوده مي‌شود – دشمني خويش با انقلاب و شخصيت‌هاي تأثيرگذار آنرا به روش‌هاي مختلي اعلام كردند.

نمي‌بايست فراموش كرد كه پشت رسانه‌هاي استكباري به كارشناسان بسيار خبره و مرموز سازمان‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي دشمنان اين نظام و انقلاب گرم است. آنها سال‌هاست كه با بكارگيري متخصصاني كه نسبت به اسلام، ايران، سنت‌ها، زبان و آداب و رسوم ملت ما آگاهي كامل دارند به تلاش خود براي نابودي نظام جمهوري اسلامي ادامه مي‌دهند.

دوستان عزيز!

بياييد خودمان را جاي آنها بگذاريم! اصلاً اجازه بدهيد براي چند لحظه خودمان را جاي يكي از كارشناسان اين سازمان‌هاي اطلاعاتي (مثلاً سازمان سيا) قرار بدهيم و به اين فكر كنيم كه اگر ما بجاي آنها بوديم چه نقشه‌ي كارسازي در عرصه‌ي تبليغات رسانه‌اي براي ضربه زدن به اين نظام طراحي مي‌كرديم!

پس تلاش ما در اين مقاله معرفي روش‌هاي تبليغي مختلفي است كه جهت مبارزه با نظام اسلامي دنبال شده يا ممكن است دنبال شود!

روش اول:

ابتدايي‌ترين روش تبليغاتي همان روشي است كه دشمنان اسلام از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون دنبال كرده و مي‌كنند. اين روش همان بد گفتن از چهره‌هاي شاخص اسلامي و انقلابي و بخصوص افرادي است كه در پيروزي، اداره و يا دفاع علمي از مباني انقلاب اسلامي نقش داشته يا دارند (خصوصاً روحانيون انقلابي) و در مقابل تعريف كردن از كساني كه يا با اين انقلاب ضديت داشته‌اند و يا تا مرحله‌اي انقلاب را همراهي كرده و از آن پس حساب خود را از مجموعه‌ي نظام و انقلاب جدا كرده‌اند (خصوصاً روحانيون انقلابي سابق!). اين روش گرچه همواره روشي مفيد و مؤثر بوده است اما با هوشياري و تدبير امام خميني (ره) افشا و به مردم مسلمان و انقلابي كشورمان معرفي شد. امام در يكي از سخنان خود چنين فرمودند:

«ما هم نبايد توقع داشته باشيم كه اينها براى ما خوب بگويند، اگر خوب بگويند، معلوم مى‏شود ما خيانتكاريم! آن روزى كه من آن وقت‌ها مى‏گفتم كه نمى‏فهمد اين دستگاه [پهلوي]؛ براى سقوط من اين است كه آنها شروع كنند به تعريف كردن! آنها هر روز فحاشى مى‏كنند؛ اين غلط است. هر چه فحاشى بكنيد اين مردم مى‏گويند كه اين، مخالف اينهاست. اگر شروع كرده بودند به تعريف كردن، چه كردن و احترام كردن و اينها، ما كم كم تمام مى‏شد كارمان! اگر چنانچه امريكا از ما تعريف كند و روزنامه‏هاى امريكا از ما تعريف كنند، آن وقت است كه بايد مردم بگويند اين چه است قضيه؟ يك قضيه‏اى است كه دارند تعريف مى‏كنند! البته بايد از ما تكذيب كنند، از شما هم بايد تكذيب كنند و جمهورى اسلام را هم بايد تكذيب بكنند.» (صحيفه امام، ج‏9، ص: 528 و 527)

با افشاي اين روش از سوي امام گرچه از نفوذ آن بر مردم ما كاسته شد اما مانع از كنار نهادن اين روش توسط دشمنان نظام در كنار روش‌هاي ديگر آنها نشده است.

 روش دوم:

در كنار استفاده از روش اول، طراحي روش‌هاي پيچيده‌تري ضروري مي‌نمود. يكي از روش‌هايي كه پيچيده‌تر از روش قبل است، آن است كه تلاش شود تا پاره‌اي از اختلاف‌نظرهاي «طبيعي» كه ميان برخي از شخصيت‌ها، مسئولان نظام و بخصوص روحانيون انقلابي به وجود مي‌آيد را به عنوان تقابل‌ها و تعارض‌هاي جدي و قدرت طلبانه برجسته كرده، گروهي از اين افراد را داراي وابستگي بيشتر به نظام جلوه داده و برخي ديگر‌ي را در حال تقابل و تعارض با مواضع رسمي نظام معرفي كنند!

اين روش زماني مؤثرتر واقع مي‌شود كه اختلاف نظرها در سطحي بالاتر مثلاً ميان رهبري و برخي ديگر از مقامات عالي‌رتبه رخ دهد. در اين صورت از سوي دستگاه‌هاي تبليغي وابسته به سازمان‌هاي جاسوسي دشمن تلاش وافري براي القاي تعارض فلان شخصيت با رهبري نظام صورت گرفته از يك سو به القاي وجود جنگ قدرت در بين مسئولان مي‌پردازند و از سوي ديگر به صورت طبيعي به جانبداري از افرادي بپردازند كه آنها را در نقطه‌ي مقابل رهبري معرفي مي‌كنند.

در اين ميان برخي از دوست‌داران نظام كه دل در گرو محبت رهبري دارند اما از تفكري قوي براي درك توطئه‌ي دشمن برخوردار نيستند، دچار توهم شده و به خيال اينكه دشمن در حال استفاده از روش اول است به تخريب افرادي روي مي‌آورند كه بزرگ‌ترين گناهشان اختلاف نظر طبيعي با رهبري يا برخي ديگر از مسئولان در برخي مسايل است!

البته در اينجا نمي‌بايست از نقش برخي دوستان كج فهم و بي‌تقوا و يا برخي از عوامل دشمن در دامن زدن به اين فضا غافل شد. عوامل دشمن حتي ممكن است در صورت اثبات دشمني‌هاي خود از اين افراد مهم و بي‌گناه به عنوان همكاران خود ياد كنند!

سود و منفعت بزرگي كه دشمن از اجراي اين روش مي‌برد تخريب شخصيت بخشي از نخبگان و خدمت‌گذاران نظام است به گونه‌اي كه اين شخصيت‌ها يا از مجموعه‌ي نظام و انقلاب دلخور شده و يا از كارايي لازم خواهند افتاد و حتي اگر زماني به يكي از توطئه‌ها يا نقشه‌هاي دشمن پي‌برده و هشداري هم دادند، اين هشدار با بي‌توجهي روبرو شده و يا از آن به انگيزه‌هاي دنيوي تعبير خواهد شد.

ما در گذشته و امروز از اين روش ضرباتي را متحمل شده‌ايم!

خوشبختانه پيچيدگي اين روش مانع از آن نشده كه از نگاه تيزبين مقام معظم رهبري مخفي بماند. لذا ايشان تاكنون چندين بار استفاده‌ي دشمن از اين روش را افشا كرده‌اند اما متاسفانه مورد توجه دلسوزان ساده انديش نظام قرار نگرفته است.

مقام معظم رهبري از جمله در سخنراني اخير خود (15 تير 88) در ميلاد امام علي(ع) خطاب به دشمنان نظام فرمودند:

«اينجور نيست كه شما خيال كنيد وقتى از يك جريانى به خيال خودتان دفاع كرديد، حمايت كرديد، اين جريان به شما متمايل خواهد شد؛ ابداً! ما سى سال تجربه داريم؛ سى سال اين ملت در حافظه‏ى خود دشمنى‏هاى شما را ثبت كرده است؛ ضبط كرده است. ملت مي‌فهمد شما چكار مي‌خواهيد بكنيد، چكار داريد مي‌كنيد. اسم بعضى‏ها را مى‏آورند به عنوان اينكه ما مدافع آنها هستيم؛ دروغ مي‌گويند؛ مدافع آنها هم نيستند؛ قصدشان ايجاد اختلاف است، قصدشان ايجاد بدبينىِ ملت ايران و نخبگان ايران نسبت به يكديگر است؛ دروغ مي‌گويند. آنچه در دل‌هاى پركينه‏ى آنها وجود دارد، اين است كه آرزو مي‌كنند اين نظام مستقل، اين مجد و عزتِ سربرافراشته‏ى از اين كشور كه در مقابل زورگوئى‏هاى آنها ايستاده، نباشد. آرزوى آنها اين است. اينجور نيست كه در نظام جمهورى اسلامى با زيدى خوب باشند، با عمروى بد باشند؛ نه. هر كسى كه به اين نظام پايبند است، هر كسى كه به اين قانون اساسى پايبند است، هر كسى كه به آرمان‌هاى ملت ايران پايبند است، از نظر آنها دشمن است. آنها ميخواهند جمهورى اسلامى نباشد، يك نظام دست نشانده‏ى مطيعِ منقادِ در مقابل آنها، مجدداً مثل دوران گذشته، در اين كشور پا بگيرد. آنها دنبال اين‏اند. اين خواب آشفته‏ى باطل آنهاست.»

روش سوم:

يكي ديگر از روش‌هايي كه مي‌توان براي ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامي از آن بهره برد، تلاش براي تربيت افرادي جهت نفوذ در سطوح عالي مديريتي نظام و يا در خوش‌بينانه‌ترين حالت؛ سوء استفاده از ساد‌گي يا غرور اشخاصي كه در رده‌هاي بالاي مديريتي قرار دارند و تلاش براي هدايت آنها در جهت اجراي نقشه‌هاي از پيش طراحي شده‌ است.

در اين روش برخلاف دو روش قبل حتي ممكن است دشمنان نظام براي تثبيت موقعيت عوامل مستقيم يا غيرمستقيم خود به بدگويي شديد از آنها نيز روي آورند تا به واسطه‌ي اين بدگويي‌ها اعتماد نيروهاي انقلاب را به آنها بيش از پيش جلب كنند!

اگر آنها با اين روش موفق شوند شخصي را آنچنان  هدايت كنند كه در ميان مردم به عنوان نمونه‌ و الگويي عملي از مديريت آرماني انقلاب جلوه كند و با عنوان احياگر شعارهاي امام و انقلاب (شعارهايي چون ساده زيستي، عدالت طلبي، فراهم كردن مقدمات ظهور امام زمان (عج)، مردم‌داري، معنويت گرايي، استكبارستيزي و...) شناخته شود و پس از آنكه چنين تصويري از او در اذهان عمومي شكل گرفت، داعيه‌داران پيشين انقلاب را با همين شعارها زير سئوال برده و اعتماد مردم به گذشته‌ي نظام و شخصيت‌هاي اصلي آن را سلب كند؛ در آن صورت به يك موفقيت بزرگ تاريخي دست يافته‌اند!

اگر او بتواند پس از مشاهده‌ي اقبال عمومي به خود با طرح برخي شايعات بي‌اساس يا اثبات نشده در كنار فرياد زدن برخي حقايق و شعارهاي آرماني، گذشته‌اي سياه، فاسد و تاريك از نظام و مديران آن ترسيم كند، تئوري حكومت بر پايه‌ي فقه اسلام و مديريت روحانيت را با علامت سئوالي جدي مواجه كرده است.

اين شخص اگر از صنف روحانيت باشد باز هم برنده‌ي اين ميدان قشر جديدي از روحانيت خواهد بود لذا نتيجه مطلوب براي دشمنان اسلام، نظام اسلامي و روحانيت حاصل نخواهد شد پس چنين طرحي لزوماً مي‌بايست توسط يك شخصيت غيرروحاني اجرا شود.

مشكل اصلي اجراي اين نقشه آن است كه مراحل مختلف عملياتي كردن آن نمي‌بايست موجبات برانگيختن حساسيت سازمان روحانيت را فراهم آورد چه در غير اين صورت شكست آن حتمي خواهد بود به همين دليل ضروري است تا در اجراي آن از وجود بخشي از روحانيت براي تخريب اهداف اصلي استفاده شود و بهترين همكاران در اين مرحله روحانيوني هستند كه پروژه‌ي تخريب آنها در «روش اول» كليد خورده و همچنان ادامه دارد! برخي از اختلاف نظرها، گلايه‌ها، رقابت‌ها و احياناً حسادت‌ها و دامن زدن به آنها از طريق «روش دوم» مي‌تواند عامل اصلي در همراه كردن اين بخش از روحانيت و مريدان آنها با اين نقشه باشد!

در اين ميان البته گروه‌هايي كه دشمن؛ مطابق با «روش اول» به حمايت يا تقويت آنها روي مي‌آورد نيز به ضديت خود با نظام اسلامي ادامه مي‌هند. اينها در صحنه‌ي سياسي داخلي بيش از هر دشمني به چشم آمده و معمولاً كاركرد اصليشان غافل كردن مسئولان نظام از عامل يا عوامل اجرايي «روش سوم» است! اينها چه بسا بدون اطلاع از متن كامل سناريوي دشمنان نظام به تخريب عوامل اجرايي «روش سوم» و يا حمايت از شخصيت‌هاي هدف در «روش دوم» نيز مي‌پردازند. اين تخريب و حمايت بيش از هر چيز بر مقبوليت عوامل «روش سوم» در بين دلسوزان ساده‌انديش نظام افزوده و زمينه‌ي بهره‌برداري از اين مقبوليت توسط عوامل «روش سوم» را فراهم مي‌آورد!

چنين تصور مي‌شود كه اجراي موفقيت آميز مجموعه‌ي اين روش‌ها به خودي خود، تخريب تمام دوران گذشته‌ي نظام، شخصيت‌هاي آن و حتي رهبري را نيز به دنبال خواهد داشت.

آنها تصور مي‌كنند كه سلب اعتماد عمومي نسبت به مجموعه‌ي انقلابيون شاخص (كه هر يك به نوبه‌ي خود يكي از مدافعان واقعي اسلام، نظام و رهبري هستند) به نوبه‌ي خود دامن رهبري نظام را نيز خواهد گرفت. چرا كه از يك سو بسياري از شخصيت‌هايي كه رهبري بارها اعتماد زباني و عملي خود نسبت به آنها را ابراز كرده، مورد تخريب واقع شده و از كارايي آنها به شدت كاسته شده است و از سوي ديگر حمايت‌هاي گذشته‌ي رهبري از افرادي كه اينك اعتماد عمومي از آنها سلب شده است با علامت سئوالي جدي مواجه است.

شايد آنها تصور كنند كه حتي اگر شخصيت رهبري نظام نيز در اجراي اين طرح از تخريب‌ها مصون بماند، با يك طرح حساب شده‌ي ديگر مي‌توان ضربه‌ي نهايي را در يك فرصت مناسب وارد كرد!

دشمنان نظام اما از اين نكته غافلند كه مردم ما «آنجايى كه احساس می‌كنند كه پاى دشمنى با نظام در ميان است، آنجائى كه احساس می‌كنند دستى دارد حركتى را براى ضربه زدن به نظام اداره می‌كند، مديريت می‌كند، مردم از آنها كناره می‌گيرند؛ ولو او همان شعارى را بدهد كه اين آحاد مردم به آن شعار معتقد هم باشند.» (مقام معظم رهبري، 29 تير 88)

پرسش پاياني

به راستي آيا توجه به احتمال طراحي چنين سناريويي (ولو در آینده) نمي‌بايست ما را در تحليل‌ها و رفتارهاي سياسي‌مان هوشيارتر كند؟!

حدیث های عاشقانه

 ۱. حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند :
هر زنی که شوهرش را با زبان اذیت کند از او هیچ توبه و فدیه و حسنه ای قبول نمی شود تا این که شوهر از حق او راضی شود ، اگرچه روزها روزه بدارد و شب ها را در عبادت باشد بنده ها آزاد کند و اسب های نیکو در راه خدا برای جهاد بدهد پس او اول کسی ست که وارد آتش می شود و همچنین است مردی که نسبت به زنش ظالم و ناسازگار باشد.
مکارم الاخلاق فی حق الزوج و المراة به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 2. امام محمد باقر علیه السلام فرموده اند :
به راستی که خداوند عزوجل بر زنان و مردان جهاد را واجب کرده است اما جهاد مردان آن است که (برای حفظ دین و مملکت) مال و خون خود را بذل کنند تا در راه خدا کشته شوند و اما جهاد زن آن است که در مقابل دشواری های زندگی همسرش صبر کند.مکارم الاخلاق فی حق الزوج علی المراة (ط بیروت ص 215)

 

 3. و نیز فرمودند : جهاد زن مواظبت مراقبت و نگهداری شوهر است.
به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی 4. از امام باقر علیه السلام روایت شده ، زنی نزد رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد :
ای رسول خدا! حق مرد بر زن چیست ؟
حضرت صلی الله علیه و آله فرمود : این که او را اطاعت کند و سرپیچی نکند و از خانه چیزی را بدون اجازه او تصدق ندهد و بی اجازه او روزه مستحبی نگیرد و در هر حال در امر زناشویی او را ممانعت نکند و از منزل خارج نشود مگر به اذن و اجازه او و اگر بدون اجازه او از خانه خارج شود ، ملائکه آسمان و زمین و فرشته های غضب و رحمت او را لعنت می کنند تا وقتی که به منزل برگردد.
مکارم اخلاق فی حق الزوج علی المراة (ط بیروت ص 214) به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

۴. حضرت محمد (ص) :
عفت ، زینت زنان است. نهج الفصاحه ، حدیث 2008

 

 5.حضرت محمد صلی الله علیه و اله فرموده اند :
از ما نیست کسی که وسعت زندگی بر او داده شود و او بر خانواده اش سخت بگیرد.
مستدرک ج 2 ص 643 به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 6. حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم فرموده اند :
به پدرانتان نیکی کنید تا فرزندانتان بر شما نیکی کنند و از زنان مردم دیده بپوشانید تا زنانتان پاک دامن بمانند.
امالی صدوق ص 364 به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 7. حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند :
هر مردی زحمت بکشد و بر عیالش انفاق کند خداوند متعال به عوض هر درهم ، هفتصد برابر به او مرحمت فرماید.
مکارم اخلاق طبرسی به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 8. حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند :
جبرئیل به قدری در مورد زنان به من سفارش کرد که گمان بردم که طلاق دادن آنان سزاوار نیست مگر این که عمل زشتی (فاحشه بینه) از ایشان آشکار گردد.
مکارم الاخلاق طبرسی به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 9. امام سجاد علیه السلام فرموده اند :
دوست دارم پولی داشته ، وارد بازار شوم و از قصابی گوشتی بخرم و برای همسر و عائله ام ببرم. من این کار را از آزاد کردن بنده در راه خداوند تبارک و تعالی بیشتر دوست دارم.
بحار ج 46 ص 66 به نقل از کافی ج 2 ص 12 به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 10. امام رضا علیه السلام فرموده اند :
بر شخص مالدار متمکن واجب است که بر عائه اش در مخارج وسعت بدهد. (تا آرزوی مرگش را ننمایند)
در حدیث دیگر وارد شده یکی از جاهایی که دعا مستجاب می شود ، آن جایی است که مرد وضع مالی خوبی داشته باشد ولی در مخارج اهل و عیال خود سخت گیری کند. در اینجا اگر اهل و عیال او دست به دعا بلند کنند و مرگ پدر یا همسر خود را از خدا بخواهند دعای آنها زود مستجاب می شود تا مال آنها به دست خود عیال و بچه ها آید و از آن استفاده کنند.
به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام، شرح نراقی

 

11. امام صادق علیه السلام درمورد حقی که زن بر شوهرش دارد فرمود :
حق زن بر شوهر ، غذا دادن ، لباس پوشاندن ، با او خوشرفتاری کردن و رو ترش نکردن است اگر مردی چنین رفتاری نماید ، وظیفه شرعی خود را در ازای حقوق همسرش به انجام رسانیده است.
بحار ج 104 ص 151 به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

 

 12. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :
بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند. دلال الامامه و کنزالعمال ، ج ‌7، ص 225   

 

13. حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرموده اند :
هرکه آزار و اذیت زنان را تحمل کند و بردباری نماید اگرچه در برابر یک سخن ناروا باشد خداوند او را از آتش جهنم آزاد کند بهشت را بر او واجب گرداند در نامه عمل او دویست هزار نیکی بنویسد دویست هزار زشتی از آن محو کند مقام او را دویست هزار درجه بلند نماید و به شماره موهای بدنش عبادت یک سال برای او بنویسد.
مکارم اخلاق طبرسی به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام، شرح نراقی  

 

14. پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :
هر زنی که در مقابل بد اخلاقى ‏هاى شوهرش ‏بردبارى کند خدا ثواب آسیه دختر«مزاحم‏»را به وى عطا خواهد کرد.
بحار ج 103 ص 247   

 

15. پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :
بعد از ایمان به خدا نعمتى بالاتر از همسرموافق و سازگار نیست.
مستدرک ج 2 ص 532   

 

16. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود :
بهترین شما مردى است‏ که با همسرش به خوبى رفتار کند و من از همه شما نسبت ‏به همسرم‏ خوشرفتارتر هستم.
وسائل ج 14 ص 122   

 

17. شخصى خدمت رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کرد :
همسرى دارم که به هنگام ورود به خانه به استقبالم مى ‏آید و به هنگام خروج ‏بدرقه ‏ام می کند. هنگامى که مرا اندوهناک یافت در تسلیت من می گوید : اگردرباره رزق و روزى مى ‏اندیشى غصه نخور که خدا ضامن روزى است و اگر در امور آخرت مى ‏اندیشى خدا اندیشه و اهتمام ترا زیاده گرداند. پس ‏رسول خدا فرمود :
خداى را در این جهان عمال و کارگزارانى است و این ‏زن از عمال خدا می باشد ، چنین همسرى نصف اجر یک شهید را خواهدداشت.
وسائل الشیعة ج 14 ص 17       

 

18. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : هر کس همسرش را (بى‏ جهت) متهم به‏ زنا کند همانند مار که از پوستش خارج می شود از حسناتش خارج خواهدشد و به تعداد موهاى بدنش هزار گناه در نامه اعمالش ثبت‏ خواهد شد.
بحار جلد 103 ص 248                 

 

19. امیر المؤمنین‏ علی علیه السلام فرمود :
آنها (زنان) نزد شما امانت هاى خدا هستند ، آزارشان نرسانید و بر آنها سخت نگیرید.
مستدرک جلد 2 ص 551       

 

20. پیامبر اسلام‏ صلی الله علیه و آله فرمود :
هر مردى که ‏به صورت همسرش سیلى بزند. خدا به فرشته مامور دوزخ (مالک) دستور می دهد که در دوزخ هفتاد سیلى بر صورتش بزند و هر مردى که دستش را بر موهاى زن مسلمانى بگذارد (براى اذیت موى سرش را بگیرد) در دوزخ‏ دستش با میخ هاى آتشین کوبیده می شود. مستدرک جلد 2 ص 550        

 

21. وقتى سعد بن معاذ که یکى از اصحاب بزرگ رسول خدا و مورد احترام آن جناب بود درگذشت ، رسول اکرم مانند صاحبان عزا با پاى برهنه ‏در تشییع جنازه ‏اش شرکت نمود. بدست مبارک خویش جنازه را در قبر نهاده روى آنرا پوشاند. در آن هنگام مادر سعد که آن همه احترام را از رسول ‏خدا مشاهده نمود فرزندش سعد را مخاطب قرار داده گفت : اى سعد بهشت گوارایت‏ باد.
پیغمبر اکرم فرمود : اى مادر سعد! این چنین مگو ، زیرا سعد را درقبر فشار سختى وارد شد.
بعدا علت فشار قبر سعد را از آن حضرت ‏پرسیدند.
فرمود : علتش آن بود که با خانواده ‏اش بد اخلاقى می کرد.
بحار ج 73 ص 298            

 

22. حضرت صادق علیه السلام از پدرش نقل کرده که فرمود :
هر کس زن‏ گرفت ، ‏باید او را گرامى و محترم بشمارد.
بحار جلد 103 ص 224             

 

23. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :
این سخن مرد که به همسرش می گوید : واقعا ترا دوست دارم ، هرگز از قلبش خارج نخواهد شد.
شافى جلد 2 ص 138               

 

24. امام صادق علیه السلام فرمود :
یکى از اخلاق پیغمبران اینست که نسبت‏ به‏ همسرانشان محبت دارند.
بحار جلد 103 ص 236       

 

25. رسول خدا (ص) فرمود :
هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.
بحار جلد 103 ص 228       

 

26. حضرت صادق علیه السلام فرمود :
هر کس از دوستان ما باشد به ‏همسرش بیشتر اظهار محبت می کند.
بحار جلد 103 ص 223          

 

27. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود :
مرد سرپرست ‏خانواده ‏است و هر سرپرستى نسبت ‏به زیردستانش مسؤولیت دارد.
مستدرک جلد 2 ص 550        

 

28. امام صادق علیه السلام فرمود :
هر زنى که به شوهرش احترام کند و آزارش نرساند خوشبخت و سعادتمند خواهد بود.
بحار ج 103 ص 253          

 

29. پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود :
بهترین زنان شما ، زن هایى ‏هستند که داراى محبت ‏باشند.
بحار ج 103 ص 235           

 

30. حضرت رضا علیه السلام فرمود :
بعضی زن ها براى شوهرشان ‏بهترین غنیمت هستند ، زنانی که به شوهرشان اظهار محبت کنند.
مستدرک ج 2 ص 532      

 

31. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود :
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد.
فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می خواندند ، عرض کردم : بفرمایید. اظهار داشتند :
بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم ! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند ، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد ، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده ، شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.
ای علی ! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید ، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.
ای علی ! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر ، از دنیا بیرون نمی رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.
ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می شود.
ای علی ! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.
ای علی! خدمتکار همسر نمی شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد. بحار ج 13 ص 133 چاپ ایران و جامع الاخبار ص 102       

 

32. پیغمبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود :
زن نگهبان و امانتدار اموال شوهرش می باشد و در این باره مسؤولیت دارد.
مستدرک ج 2 ص 550         

 

33. حضرت علی بن الحسین امام سجاد علیه السلام در مورد حقوق همسر فرموده اند :
و اما حق همسرت آن است که بدانی خداوند متعال با آفرینش او وسیله ارامش و رفاه و انس و نگهداری تو را فراهم نموده است.
هر کدام از شما زن و مرد بر نعمت وجود دیگری خدا را سپاس گوید و بداند که این نعمت الهی است.
بر او و بر تو واجب است که نعمت الهی را گرامی داشته و در معاشرت با او خوشرفتاری و رفق پیشه کنی اگرچه حق تو بر زن سخت تر و رعایت محبوب و مکروه تو (اگر زیاده خواهی نباشد) بر او لازم تر است ، ولی زن حق مهربانی و انس بر تو دارد و جایگاه آرامش و آسایش غریزه ای ست که گریزی از آن نیست و این حق بزرگی است.
رساله حقوق امام سجاد علیه السلام  

 

34. حضرت محمد (ص) :
هر که زنی گیرد و در خاطر داشته باشد که مهر او را نپردازد هنگام مرگ چون زتاکاران بمیرد ...
نهج الفصاحه ، حدیث 1031   

 

35. حضرت محمد (ص) :
زن بگیرید و طلاق مدهید ، زیرا عرش از وقوع طلاق می لرزد.
نهج الفصاحه ، حدیث 1147       

 

36. حضرت محمد (ص) :
خداوند شما را درباره زنان به نیکی سفارش می کند ، زیرا زنها ، مادران ، دختران و خاله های شما هستند.
نهج الفصاحه ، حدیث 779        

 

37. حضرت محمد (ص) :
بهترین زنان شما ، زن عفیف راغب است که در ناموس خود عفت و به شوهر خود رغبت داشته باشد.
نهج الفصاحه ، حدیث 1534